lördag 9 juni 2007

Viktor har kajtat klart


I morse var vindprognosen riktigt usel, men eftersom det var rejält med sol räknade vi en bris framåt mitt på dagen. I väntan på vinden åkte jag upp och bytte lite felinköpta tändstift och tändstiftsnycklar mot rätt modell. På väg tillbaka åkte jag förbi Las Tejitas där vattnet började krusa sig en aning och när jag jag kom hem stod Evelin och Viktor helt klara och bara väntade.

Det var lite mjukt till en början så jag började på stranden för att ta några bilder och träna handle pass. Vinden tog upp och jag kunde ta över vår tolva. Förhållandena var perfekta. Jag satte surface handle pass. Evelin satte några riktigt sköna unhooked raleys. Och Viktor, vars mål var att sätta F16 (unhooked kitelopp backloop) och surface handle pass, har kajtat klart för veckan.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: