onsdag 13 juni 2007

Appearance is everything

Werner kom fram till mig på stranden och ville ge mig pengar.

- Varför då? Sa jag.
- Jag är skyldig dig pengar, sa Werner.

För ett par dagar sedan skickade jag honom vår redovisning för hur mycket jag använt hans center och hur mycket jag jobbat för honom. Helt enkelt hur det stod till med ekonomin oss emellan. Från att tidigare jobbat med små handskrivna lappar har vi övergått till ett Excelark för bokföringen. Det hela ser numer oerhört professionellt ut och är uppställt enligt konstens alla regler. I detta ark hittade han en post på 25 euro som han antog att han var skyldig. I själva verket var det vi som var skyldig honom 115 euro. På grund av upplägget brydde han sig inte om att kolla ordentligt och var alltså beredd att blåsa sig själv med 140 euro. Uttrycket "Appearance is everything" är alltså sant, men vi är fortfarande skyldiga Werner 115 euro.

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Det beror inte på det att det ser professionelt ut med Excelark, utan att det verkligen är bekväm att använda det