torsdag 21 juni 2007

Det kostar på att kajta

Det kostar på att kajta. För min del vet jag inte ännu dagens nota, men den slutar antagligen kring 30 euro. Min skräpkajt som alltid vänder sig ut och in så fort den trillar i vattnet, gjorde såklart som den brukar. Då tvinnar sig den femte linan runt alltihop och har man otur kan den dra sönder den lufttub som skapar drakens form. Idag hade jag otur. John hade också otur. Han hade lite för stor kajt och lyckades bli släpad över stenarna, vilket ledde till att hans Quicksilvershorts slets sönder. Hans nota slutar på 70 euro. Det kostar på att kajta. Nu kommer Evelins kommentar från vår shoppingrunda häromdagen i ett nytt ljus, och stämmer än mer:
- Sen jag blev surfare har jag inte längre råd att köpa surfkläder.

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

Eve sa...

Som jag brukar säga; jag skulle rekomendera dig att köra Best fortsättninggsvis.

Johan Ekroth sa...

Hmm, jag börjar misstänka en konspiration. Johns kommentar var:
-Stick with Best, fuck the rest.

Vicks123 sa...

Nja, jag tänker snarare på hushållskassan. Det är dyrt att klyva kajten hela tiden.