måndag 4 juni 2007

Knutpunkt för surfkultur

Vårt sista uppgift på Handelshögskolans MBA-program var att skriva en bok om ledarskap. Jag och min grupp skrev kapitlet om entreprenörens ledarskap som kom att handlade mycket om att kuna visualisera idéer och befinna sig i ett händelsecentrum. Även om jag ibland kan känna att jag lever i bubbla, fjärran från den "riktiga" världen, så är El Médano ett sådant händelsecentrum. Här handlar entreprenörskapet om allt kopplat till surfing - surfkultur helt enkelt. Många har idéer att förverkliga, projekt på gång och fantastiska internationella nätverk för förverkliga dem. Senaste tillskottet bland surfbusinessprojekt är John och Martin som är på väg bli solskyddentreprenörer. De ska importera det sydafrikanska märket Island Tribe och sälja effektiv och kosmetiskt funktionell solkräm för surfare. En helt rätt satsning tycker jag, eftersom det inte går att köpa solskydd i en enda av byns surfaffärer ... ännu ... och vanlig solkräm svider i ögonen när man är ute och kajtar. Vi hoppas det går riktigt bra för dem och lär hjälpa till där vi kan.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar John och Martin lycka till då:-)

Anonym sa...

ett intressant inlägg, det är skönt om man kan företa nånting som kan hjälpa andra, nånting som verkligen behövs och inte inbillar oss att vi behöver det