söndag 17 juni 2007

Neopren, det ultimata solskyddet

Nu har Oskar och Emma åkt hem. Emmas största besvikelse under veckan var solbrännan. Det är svårt att få den jämn och heltäckande, när man har en kort våtdräkt eller rash guard på sig större delen av dagen. Emma satsade nästan hela gårdagen på att jämna ut alla våtdräktskanter och andra ränder. Själv har jag inte direkt tänkt på att jag har gyllenbrunt ansikte, och dito underarmar och vader, allt medan torso och lår är blankvitt ... förrän idag ... i stekhet värme åkte tröjan ganska snart av. Efter en stund undrar Viktor:
- Johan, har du något tips för att bli riktigt vit.
- Neopren, svarar jag.
Men samtidigt tänker jag att jag nog borde ta och sola, åtminstone mer än en gång om året.

Andra tips för att bli riktigt vit finns på DN och Island Tribe

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Emma sa...

Nu är vi hemma. Minus min väska och minus Oskars kiteväska... Oskar fick iaf sin resväska denna gången.

Måste säga att gårdagen gav resultat, min bränna är lite jämnare nu :-)

Johan Ekroth sa...

Vad ska man med väskor till när man har en schysst bränna? Och tänk imorgon ... då har ni säkert både bränna och väskor ;-)