måndag 4 juni 2007

Kitesurfing är inte livets mening

Kitesurfing är inte livets mening, men det känns bra tomt när det inte blåser. Fast sådana här dagar behövs. Idag gjorde jag och John service på vår Seat Surfista, egentligen en vanlig Seat Ibiza men gul och med klistermärken. Så vid 35-års ålder har jag äntligen fått lära mig hur man gör basservice på en bil, med oljebyte, bromskoll och allt. Men det hade varit najs med lite vind, livet blir ju liksom mer meningsfullt då. Men att kalla det livets mening är att ta i. Och vi kan nog säga ajöss till klimatet som vi känner det, eftersom att köra motorcykel ligger etta på en webbundersökning om vad livets mening egentligen är. Världen skulle nog må bättre om de istället ansåg surfing vara livets mening. Fast så långt vill jag inte gå. Jag tycker snarare som Surflasse säger:
- Man måste inte surfa, det är bara att livet blir så mycket bättre då.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Eve sa...

Fast jag vet inte...Jag har funderat på saken och kommit fram till att kajta kan nog vara livets mening ändå...

Johan Ekroth sa...

Jag har kanske fel. Du har nog rätt.