fredag 22 juni 2007

Glad midsommar!

Jag börjar tröttna på att skriva om utrustning som går sönder, men så blir det lätt när man försöker maximera användningen på alla prylar. Idag sa det "popp!" mitt under ett hopp och en av bärlinorna gick sönder. Med bara tre linor börjar draken helt naturligt att loopa. Då är det inte mycket att göra, framförallt inte när man är intrasslad i den trasiga linan. Jag hann precis trassla ut mig och släppa utrustningen innan den flöt upp på land. Draken klarade sig utan en skråma. Men istället för en otroligt fin hårdvindsdag blev det till att fixa och repararera utrustningen. Det blev först en vända till Mike. Sen blev det en vända förbi affären för att köpa sprit till att ta bort fett på innertuben (från gårdagens kajthaveri) innan man limmar ihop den. Men det var kul att se de andras ånej-måste-vi-supa-fast-det-blåser-ju-imorgon-ångest, när jag kommer hem, ställer en liter vodka på bordet och säger:
- Glad midsommar!

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Vicks123 sa...

Du har väll inte använt upp all sprit?

Johan Ekroth sa...

Nix pix! Du kan få dig en stänkare när du vaknar ;-)