måndag 17 december 2007

Anarkist? Ja kanske det!

Min kitepimp Nicole har fått för sig att hon är min chef. Själv ser jag henne som min sekreterare och kanske ordermottagare. Hon svarar i telefon och tar emot bokningar, för att sedan sätta upp dem på mitt schema. Hon är själv inte kajtare men försöker införa en massa system för att hålla koll på utrustningen. När vi träffades första gången gav hon mig ett papper med sina regler. Sen berättade hon att den som inte följer hennes regler får böter i form av löneavdrag. Allt sedan har jag gjort det mesta för att tramsa bort och strunta i hennes regler. Det känns t.o.m. som om jag har något slags undertryckt behov av att obstruera mot konstiga regler. När jag hade min födelsedagsfest, klotterfesten, skrev jag mitt namn med inringat A, liksom ett anarki-A. Nu blev mitt anarki-A mer likt ett snabel-A, men ändå, kan det vara så att jag har gått och blivit anarkist?



Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

inget fel med anarki :)