måndag 17 december 2007

Lättlurad eller bara billig?

Jag fick frågan om jag ville följa med till nattklubben med en tjej och hennes kompisar. ”Vi får skjuts dit och hem.” Sa hon. Jag har ju ingen bil så jag nappar lätt på sådana erbjudanden. När det var dags att åka blev jag hämtad av henne och en väninna med pojkvän ... Jag började ana oråd ... På stället blev jag inträngd i ett hörn och drinkarna kom i en jämn ström ... Orådet byttes snart mot olust ... På klubb gillar jag att studsa runt planlöst och studsa in i nya och gamla bekanta. När jag gjorde några utbrottsförsök för att studsa runt på egen hand, kom ganska snart någon väninna upp och sa: ”Hon letar efter dig.”
Orsaken till min olustkänsla började klarna. Jag hade blivit pålurad en dubbeldejt med så enkla knep som ett löfte om skjuts hem. Hur billig får man vara egentligen?

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: