torsdag 27 december 2007

För att göra en kort historia lång …

… så börjar jag denna redan för 14 år sedan. Då hoppade jag av något som kanske skulle ha kunnat bli en lysande officerskarriär, för att istället städa hotellrum i Åre. Eller rättare sagt, jag försökte städa så lite som möjligt för att kunna åka skidor så mycket som möjligt. Niklas och jag jobbade, skidade och festade ihop under den tiden. Häromdagen dök han och hans kompis David upp i Langebaan för att lära sig kajta.

Efter första dagens strandträning och bodydraggande gick vi till Driftwoods för att äta och dricka. Vi hann inte mer än sätta oss för än två tjejer kommer och frågar om de får slå sig ner vid vårt bord. Idag berättade jag denna anekdot för Fiffi som menar att vi blev uppraggade. Jag ville istället påstå att vi blev raggade på, eftersom jag menar att uppraggad kräver ett mer konkret avslut än: ”Vi ses på flamingos imorgon.”
Vem har rätt, jag eller Fiffi? Eller är vi båda ute och cyklar, var det kanske så att vi såg så ensamma och förvirrade ut att de tyckte synd om oss och bara ville sprida lite julglädje?

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Johan tack för oförglömliga dagar. Ledsen för krashlandningen i ditt huvud. Jag lovar att det inte var med vilje... :)

Nu är vi på väg hemöver för att på måndag kliva innanför jobbets portar.

Fortsatt gott nytt år från Mig och David!!

//Niklas

Johan Ekroth sa...

Yo boys! Tack själva. Det var grymt att ha er här. Och glöm det där med kajten, som jag brukar säga: kajtar är mjuka och Johan är hård ... typ ;-)

Anonym sa...

Klart ni blev uppraggade!!