söndag 2 december 2007

Otydliga budskap i platsannonser

Min tidigare kollega Pelle skickade över en platsannons för ett riktigt jobb, i den riktiga världen. På pappret borde jobbet passa mig perfekt. Jag uppfyller alla önskemål med råge, men blir ändå tveksam när jag läser. Det står inte tydligt utskrivet, men mellan raderna kan jag utläsa:

Vi söker dig som

- Kan sitta still under åtminstone en timme i taget, men gärna mycket längre
- Har förmåga att klara flera månader utan att se solen
- Har en extrem förmåga att uthärda kyla under transport till och från arbetet
- Klär dig i riktiga kläder på arbetsplatsen
- Kan ha riktiga skor. Nix pix, flipflops räknas inte!
- Kan hantera representation med alkohol utan att klä av sig till bar överkropp, dansa på bord och hoppa ut ur bilar i farten

Jag tror faktiskt inte att jag är tillräckligt kvalificerad …

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: