tisdag 4 december 2007

Nästa hållplats: Mauritius

Nu har jag bestämt mig för att nästa destination blir Mauritius. Den mauritianska sommaren som börjar nu är nästan vindstilla och den riktigt blåsiga perioden är under den svenska sommaren, men då blåser det väl mycket samtidigt som det också är regnperioden. Därför blir april och maj perfekta för Mauritius. Vi har redan börjat översätta webben till engelska och börjat formulera texterna. När Kelby kommer hem börjar han direkt med att förbereda för Chohoos ankomst. Och Chohoos crew ser förstås fram emot en destination med både vågor och plattvatten. Inget ont om Langebaan, men efter ett tag börjar man faktiskt sakna vågor. Eller förresten, vad svamlar jag om egentligen? Just nu är det inte direkt så att min saknad efter vågor gör sig direkt märkbar. Den är ju onekligen underordnad min totala avsaknad av kitesurfing.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: