onsdag 5 december 2007

Domarn dömer som han vill …

Jag såg fram emot att köra min första freestyletävling på Calypso Kiteboarding Event nu i helgen, men med mitt trasiga öra har jag inte kunnat vara i vatten. Därför har jag inte kunnat träna den senaste månaden. Ju närmare tävlingen desto mer orolig blev jag över min aktuella kitestatus, det är liksom inte kul att köra en tävling och inte vara form. Så kom helgens fotskada och slog ut den sista förhoppningen om att kunna vara med och tävla. Lighty erbjöd mig att vara med som domare istället. Det låter nästan som en perfekt lösning: jag kan hänga med på eventet fullt ut, sitta med en dryg, bister och kritisk uppsyn och låtsas att jag kan allt. Men eftersom jag nu inte känner igen samtliga avancerade tricks kommer mina bedömningskriterier mest att grunda sig på surfig outfit, antalet klistermärken på brädan och hur mycker tjo och tjim det är på vattnet.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: