tisdag 25 december 2007

Kultur på export

Som verksam inom den internationella kiteturismindustrin ägnar jag mig inte bara åt att sälja kiteupplevelser där det blåser bäst för tillfället. En annan viktig uppgit är export av vårt svenska kulturarv. Jag har ju redan berättat om hur jag upprätthåller av myten om den vackra svenska flickan. Nästa viktiga produkt är snapsvisan. Den kräver lite mer ansträngning, och jag vet inte hur mycket träning det krävdes för att lära mina kanariska klätterkompisar Helan går och Vi äro små humlor vi. På vägen hem från Kapstaden var det amerikanen Uptons tur.

Jag och Fiffi: Helan går
Upton: Herlan gore
Jag och Fiffi: Helan går
Upton: Hellan gore
Jag och Fiffi: Sjung hopp fadderallan lallan lej
Upton: Chung hop farderolan lolan lei
Jag och Fiffi: Sjung hopp fadderallan lallan lej
Upton: Shung hop farderolan lolan lei

Sen blev jag trött och somnade i baksätet.

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

he, he... jag försökte förklara för spanska kompisar sången Små grodorna. I skidbacken, iklädd full mundering... Med rörelse och sång!

Johan Ekroth sa...

He he, när kommer videon?