torsdag 6 december 2007

Sightseeing i Cape town


Jag har tröttnat på att försöka föregå med något slags gott exempel med avseende på vilken sida av vägen som är den rätta att köra på. Nu har jag ställt in mig i ledet och tuffar på på vänstersidan som vilken sydafrikansk svenne som helst. Nu är jag trafikfähig. Så efter att ha skjutsat Kelby till flygplatsen tog jag en sightseeing runt Cape town. Kollade in de milslånga stränderna, kollade in de kitespotsen Dolphin beach, Blouberg och Big Bay, samt kollade in Waterfront. Waterfront är något slags kombinerat shopping, restaurang och upplevelsecentrum beläget i hamnen. För en kitesurfare boendes i den lilla surfhålan Langebaan var det mest intressant att se folk i riktiga kläder och riktiga skor, som satt och drack vin eller öl utan det annars så ädla syftet att bli dyngfull. Fast det är klart, det var ju bara eftermiddag.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: