tisdag 18 december 2007

Nästan framme

Ju mer jag skriver den här dagboken, bloggen, kitekåserandet eller vad man nu ska kalla det, desto mer gillar jag det. Jag gillar att försöka fånga essensen av surflivet i små anekdoter som sedan blir till blogginlägg. Faktiskt så till den grad att jag börjar oroa mig. Vad händer den dag då jag börjar upprepa mig och för andra, tredje gången berättar om en liknande kitesession eller utekväll. Är det då kanske dags att leta upp en garderob att ställa in grejorna i, att bli en Svensson med villa, volvo och vovve?

Men så pratar jag åter med den snuskigt rike amerikanen Quentin som badar i pengar och kan göra precis vad han vill. Hans kommentar efter dagens session var: ”Maybe I should just give it all up and start a kitecenter.”
Då känns det som om jag redan har kommit längre och nästan är framme. Och om jag nu skulle upprepa mig någon gång, kanske inte det gör så mycket.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: