söndag 2 december 2007

Det är inte mycket kite just nu

”Johan, you’ve got to see this” Säger Kelby när han kommer in till mig på morgonen.
Jag ålar mig upp, hoppar på ett ben in till Kelbys rum.
”Somebody must sneaked in to my room and puked in my bed when I was sleeping.” Säger han helt oskyldigt. Från att ha varit ansvarslösa Johan var det dags att skifta mood. Vår lägenhet är till salu och det var visning under dagen. En snabb attgöralista designades:

1) få Kelby att ta tag i sitt rum
2) ta oss ut ur lägenheten
3) omorganisera mina lektioner
4) kolla upp min fot.

En timme senare var vi på centret och jag fick ett första utlåtande om vad jag borde göra: is och högläge. När min fot senare bytte storlek från 42 till 45 och färg från brons till rosa och lila, ändrades utlåtandet: besök en läkare. Efter skjuts till Vredenburg, rullstol till röntgen och ett konstaterande att inget var brutet, kunde jag äntligen åka hem till en upphetsande TV-kväll. Självklart somnade både jag och Kelby framför TV:n.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: