tisdag 18 december 2007

Upp till kamp!

Ibland är det knepigt att vara alldeles för akademiskt skolad, analytiskt lagd och samtidigt jobba på ett kitecenter. Jag känner ju människans behov av att ordna, organisera och systematisera. Jag förstår att all förändring och avvikande beteenden skapar otrygghet och rädsla. Men jag blir ändå inte entusiastisk av diskussioner om vem som ska tömma den blå baljan där man sköljer sin saker, om var den blå baljan ska stå eller ens om vikten av att använda rätt pump till rätt kite.

Men när någon däremot kräver av mig att komma in en halvtimme tidigare på morgonen för att plocka ihop utrustningen, en syssla som normalt tar fem minuter, hoppar jag upp på barrikaden och skriker: ”Upp till kamp! Vi är många, vi är starka, krossa faschismen nu!”
Ingen, och då menar jag verkligen INGEN, kommer någonsin att få ta min slackermorgon ifrån mig!

… Fast å andra sidan kommer jag nog bara att strunta i det, och komma fem minuter innan som vanligt …

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Erik Olsson sa...

Om man får vara lite gnällspik så skulle jag önska lite visuella godsaker - coola bilder - som ackompanjerar dina initierade texter.

Anonym sa...

..skit i gnällspiken Erik. Det är jätte kul att läsa dina kittankar och vad som händer omkring ett
" friare/frilansande" liv..
Vi är några stycker som följer dina kitäventyr, även om vi inte alltid gör oss till känna..
God Jul...

/Anna

Johan Ekroth sa...

Anna: Tack, och en god jul till dig med.

Erik: Jag skulle gärna också ha lite fler bilder, men min enda hela kamera är mobilkameran. Jag försöker då och då, men det blir sällan något värt att publicera.

Anonym sa...

kajtare & kite ...? skumma ord.