torsdag 20 december 2007

Nypremiär som kitesurfande kitesurfare

Svullnaden över min fot hade till sist gått ner så pass att fötterna passade i mina fotstroppar – det var äntligen dags att prova den nya bräda och kite som jag köpte för en månad sen. Planen var att sticka ut och glida lite och mina personliga förhållningsregler var att inte göra illa foten och att inte få vatten i öronen (jag hade naturligtvis tappat mina öronproppar). Men när jag hoppade upp på brädan kom förstås en liten våg som slog omkull mig så att foten började värka och jag ändå fick vatten i öronen. Men värken gick över efter ett tag, och öronen verkade ha klarat sig. Jag tog en tur runt Schaapen Island, en liten fågelö täckt av guano. Det verkar som om guano börjar jäsa i värme för hela ön utsöndrar en kraftig stank. Men eftersom Upton har berättat att guano är en viktig ingrediens i parfymer, var det bara att kajta på och njuta av väldofterna från fågelexkrementen.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: