måndag 10 december 2007

Entreprenörskap & Upton

Det finns en vibrerande energi runt kitesporten och dess människor. En av mina favoritentreprenörer Greger Hagelin från We, pratar ofta om den energin kring skateboardingen. Det är samma energi vi pratar om. När jag, min nya rumskompis Upton och Bruce från Bestskolan satt och pratade märker jag att vi alla är entreprenörer. Det är nästan så att de flesta människor jag möter är entreprenörer, antingen är de talangfulla kajtare och satsar på tävlingar och att marknadsföra sig själva, eller så är de medelgoda kajtare och satsar på något tillbehör för att kunna fortsätta leva The surf, sun, sex & rock’n’roll lifstyle.

Min nya sambo Upton är amerikan och skulle en gång i världen bli hockeyspelare. Eftersom han var för liten, fungerade det inte. Istället gled in i ett hektiskt partyliv. Med livstilen på plats funderade han vad han kunde göra. Konstnärer brukar ju leva ett hektiskt sex, drugs & rock’n’roll-liv, så han började måla. Efter ett tag började hans konst att sälja, men det är ju ett ganska osäkert karriärval att vara konstnär så han tog ströjobb här och var och hamnade till sist i filmindustrin. Efter några år i New Mexico, arbetandes för Hollywood parallellt med att jobbade med sin egen konst, tröttnade han och började resa. I Brasilien tog han upp kitesurfing och blev kiteinstruktör. Nu ska han jobba med Best i Langebaan och bo i mitt gamla rum.

Vi har redan pratat om några saker vi skulle kunna hitta på tillsammans, lite entreprenöriell affärsutveckling helt enkelt. Så stay tuned for the next episode of En kitesurfares dagbok

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: