torsdag 20 december 2007

White wonder anländer

Jag skulle egentligen bara ta en öl efter jobbet med Shaun, men när Fiffi ringde i morse kunde jag knappt prata. Jag behövde inte säga så mycket för hon berättade hon att hon var i Langebaan och undrade var hon skulle ta vägen. Jag studsade upp för att möta henne i hennes nyköpta VW Citi Chico, en åttiotalsgolf som fortfarande procuceras här nere. När hon började pratade om white wonder var jag övertygad om att hon menade sig själv och sin stockholmsbleka uppenbarelse (Är folk verkligen så vita i norr?). Istället var hennes åttiotalsgolf kritvit och med sirliga bokstäver längs sidan kunde jag läsa: White Wonder. Hon ska stanna i Langebaan en månad och jag ville förstås göra allt för att hon skulle känna sig välkommen. Jag hjälpte därför henne och White Wonder med att köra vilse på väg till sin nya lägenhet.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

1 kommentar:

tenah sa...

God Jul Johan! Hoppas att allt är swell=)