onsdag 5 december 2007

A diary of a stoner

Jag berättade för Shaun att jag skrivit om honom i bloggen, men inte nämnt hans namn. Det är ju trots allt olagligt att röka gräs. Han blev lite besviken och sa: ”I’d like you to mention my name, I’m proud to be a stoner.”
Shaun gillar att figurera i bloggen och skulle gärna vilja att jag skrev mer om honom. Han klär sig i surfkläder och hänger med kajtare, men även om han gärna skulle vilja, har han ännu inte lyckats ta sig i kragen för att lära sig att kajta. Jag berättar för honom att dagboken ska handla om kitesurfing och den tillhörande livsstilen, komprimerat till mer eller mindre skojiga anekdoter. ”But what if I’ll just grab a kite and give it a go? Maybe it all end up in a funny story?” Säger Shaun.
”Yeah, sure.” Svarar jag.
”Or maybe I just start a blog of my own: A diary of a stoner.”
Jag har en viss föraning om att det inte kommer att bli så mycket av den bloggen. I mitt huvud hör jag tonerna av Afromans Because I got high, cause I got high, cause I got hi-high, popparappapoppa …



Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: