lördag 1 december 2007

Slutet på en epok

Alla stormakter och större kulturer har förr eller senare brakat samman. Orsaken har oftast varit en kombination av inre slitningar och attacker utifrån. När nu går epoken Casa de Johan & Kelby går i graven är det också slutet på en stormakt och en surfkulturens Alohaakademi. I detta fall beror det varken på inre slitningar eller attacker utifrån. Det beror bara på benhårt surfliv. Jag har min skadade fot och min förlorade trumhinna, men räknar åtminstone med att kunna undervisa igen om ett par dagar. Med sitt skadade knä kan Kelby varken undervisa eller kajta på åtminstone två månader, så min rumskompis åker alltså hem till Mauritius igen. Men jag kan redan nu avslöja några superkonfidentiella affärshemligheter från Chohoosfären. Det ryktas nämligen om att Kelby kommer att jobba tajtare med Chohoo i framtiden. Dessutom går rykten om att en av framtida Chohoodestinationerna kommer att vara Mauritius. Om jag hade varit Humphrey Bogart hade jag säkert sagt: ”Kelby, I think this is the beginning of a beautiful friendship.”

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: