tisdag 11 december 2007

Om att följa med äventyret

En måndag utan vind och utan lektioner händer inte mycket i Langebaan. Jag och Upton har kollat film och snackat om våra liv. Vi är lite i samma situation med någon form av övergripande masterplan, men samtidigt oerhört öppna för dit äventyret för oss. Jag älskar denna känsla av total frihet som jag har just nu. När det kommer upp en möjlighet kan jag nappa på den, följa upp för att sedan se om det är något som passar mig. Om så är fallet kan jag ta tag i det hela och exekvera när jag känner för det. Det var så jag bestämde mig för att åka till Sydafrika. Det var så jag bestämde mig för att nästa stopp blir Mauritius. Det är förmodligen så jag kommer att bestämma mig för vad som händer i sommar och hela den fortsatta utvecklingen av Chohoo. I botten en grundläggande plan om vad som är rätt och fel, för att därefter bara låta saker hända, men också ta tag i sakerna när de händer. Det finns ingen eller inget som håller mig tillbaka, ingen som berättar vad som är bra eller dåligt, ingen som trycker ner mitt självförtroende, inga ägodelar jag inte kan bära med mig. Jag är totalt fri … förutom det där förbannade studielånet från CSN förstås. Skit också!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: