onsdag 9 januari 2008

Analys av orsaker till stor bekatskapskrets

Efter tre månader i Sydafrika har jag betydligt fler kompisar på plats än jag hade efter två år på Teneriffa. Det går ju inte att låta bli att undra vad det beror på. Jag kan komma på tre tänkbara anledningar:

Den första skulle kunna vara att sydafrikaner är oerhört öppna och gästfria. De skulle helt enkelt kunna vara födda med en bunt extra sociala gener som de låter växa och frodas i någon slags nationell trevlighetsmylla.

Den andra skulle kunna vara att jag själv förändrats sen jag blev singel. En dag vaknade jag upp från någon slags relationskoma. Plötsligt blev riktiga människor intressantare än vilken film som helst.

Den tredje skulle kunna vara att jag hängt väldigt mycket på Langebaans barer. Efter ett tag blir det helt enkelt pinsamt att inte hälsa och växla ett par ord med de andra … som har hängt lika mycket.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: