söndag 13 januari 2008

Inte bara kiteinstruktör utan också …

För att inte ge hela min arbetsbeskrivning när jag träffar nya människor brukar jag säga att jag är kitesurfinginstruktör. Det skulle ju ta sån tid att berätta att jag också är affärsman, chaufför, cheerleader, coach, entreprenör, guide, marknadschef, personlig tränare, personlig shoppare, PR-strateg, resebyråbiträde, reseledare, säljare, VD och webbpulare. Men då har jag nog ändå glömt något.

Men nu äntligen har jag hittat en titel som är övergripande och gör alla subtitlar onödiga. Hädanefter ska jag kalla mig för Kitesurfingstylist. Jag hjälper helt enkelt folk att styla om sin livsstil till en mer kitesurfingorienterad sådan. Det handlar inte om att göra om människor utan snarare om att plocka fram kitesurfaren i dem. När det är gjort behöver de flesta hjälp att svara på frågan: vilken sorts kitesurfare är jag egentligen? För att kunna hitta utrustning och varumärken som matchar deras personlighet. Jag menar, ingen blivande kitesurfingrockstjärna vill väl göra misstaget att köpa en gubbkite?

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: