torsdag 3 januari 2008

Om att vara posh


”You guys are just so posh.” Säger Phillip till mig och Fiffi, när vi intar vår nyårssupé i solnedgången på en filt på Mykonos strand. Vi kunde inte urskilja den minsta gnutta ironi i hans uttalande, men vi skrattar och undrar hur han kunde komma upp med just posh. Förvisso duschar jag och borstar tänderna varje dag, jag använder deodorant, jag har rena och oftast hela kläder på mig. Men när vår nyårsfest inte ens lyckas flytta sig in från bakluckan på White Wonder och parkeringsplatsen ovanför stranden, till Tropicana Beach Bar alldeles intill, känner jag mig inte så värst posh. Fast å andra sidan drack vi vårt nyårsbubbel i medhavda plastmuggar istället för direkt ur flaskan. Det kanske är just denna typ av små detaljer som gör en till posh.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: