fredag 4 januari 2008

Ibland är det farligt att kajta

Det är mycket skador just nu. Först var det jag. Sen var det min flatmate Kelby som drog två ligament i knäet. Sen var det det min instruktörskollega Steve som drog baksidan på låret. Men igår var den kletigaste av alla dagar hittills. Först skadar sig min nya flatmate Upton och sen skaffar sig två nybörjare rejäla köttsår eftersom de inte kan launcha kajten. Okej för Steves och Uptons skador. De är liksom olycksfall i arbetet. Ganska dumt är de nybörjare som får för sig att de kan det mesta efter en tiotimmarskurs. Det krävs en hel del rutin för att ge sig ut i starka och byiga vindar, framförallt om man inte kan launcha kajten ordentligt. Bägge nybörjare som drog upp djupa sår, gjorde det vid starten. Ganska dumt om jag får säga det själv. Fast om jag får säga det själv var nog ändå mina skador dummast. De handlade ju inte ens om kitesurfing.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: