måndag 14 januari 2008

Drygt på läktaren

När vi lämnade Capetown sa Shannon att vi syns på söndag. Så igår dök han och hans Bestcrew upp på mainbeach. Själva har Chohoo posse paus och hänger på stranden. Shannon riggar draken, launchar och gör en vattenstart. Vi möter upp med ett unisont: ”Wow, vattenstart, det kan jag också.”
Sen börjar han ta höjd och han tar ordenligt med höjd. Efter ett tag säger vi: ”shit vad duktig han är på att åka uppvind … men det kan jag också.”
När han laddar sitt alldeles egna trick, S-bend (Shannon’s bend), ler vi nöjt mot varandra och säger: ”Visst, jag kan göra den också.”
Så tar han ordentlig sats, poppar till och laddar en frontmobe (framåtvolt med avslutande handlepass), men han missar bommen, plumsar i vattnet och kraschar draken. Nu är vi extra nöjda: ”Jajjemän, det där kan jag också göra, fast måste säga att mina kraschar är betydligt mer spektakulära.”

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: