fredag 18 januari 2008

Först krypa, sen gå

När jag varit ute och kajtat det senaste har jag känt mig så otroligt dålig, jag får liksom inte till något av det jag kunde göra precis innan jag skadade mig. Viktor gav mig tipset att börja om från början igen, typ man måste lära sig krypa innan man kan gå. Min plan för dagen var således att träna back loop (bakåtvolt) och transition jumps (vändning med hopp). Men först skulle jag undervisa Katarina. När vi kom ner till Shark Bay var Aaron där. Att se honom kajta är liksom en stor glittrande show, jag kan inte låta bli att titta. Vi var tvungna att gå allra längst upp i lagunen så att jag inte skulle bli distraherad. Efter att ha sett de otroliga manövrar han landar kändes det lite fånigt att gå ut och träna back loop och transitions. Det fanns inte heller den minsta lilla vassrugge, för att kunna krypa lite i smyg.

2 kommentarer:

Maria Agrell, Barcelona sa...

Hej,

Hittade hit via Bloggportalen - på första sidan för utlandssvenskar - där de senaste blogginläggen finns med. Och ditt låg överst.

Läste om klätterolyckan på din blogg. Bra jobbat där med taxi till universitet med bruten rygg. Inspirerande. Roligt att höra att man kan komma tillbaka. Och så starkt dessutom.

Nice life där nere i Sydafrika låter det som. Living the dream. Bra bra!

Johan Ekroth sa...

Jo, det är inte så dumt tack ;-)