söndag 6 januari 2008

Grus i maskineriet

Min plan var ju att åka till Mauritius i vår, men vi har stött på patrull. Kelby är ju på plats för att förbereda Chohoos ankomst till ön, men han hittar ingen skolpartner. Eller rättare sagt finns det många potentiella men alla är oerhört strikta på att ha ett arbetstillstånd. Jag känner på mig att om jag skulle försöka ordna ett formellt arbetstillstånd för två månader på Mauritius, skulle det ta alldeles för lång tid och kosta betydligt mer än det smakar. Men det lär nog ordna sig på något sätt. Och gör det inte det är det ju bara att åka någon annanstans. Av de ställen med bra vindar under våren är ju onekligen Karibien lockande, Kap Verde kittlar också fantasin, men kanske mest lockande är ju att utforska Mocambique och se vad man skulle kunna hitta på där. Så grus i maskineriet är nog en kraftig överdrift. Jag skulle nog snarare säga sandkorn. Självklart den allra vitaste sorten, ni vet den som man hittar på just riktigt bra kitestränder.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: