fredag 25 januari 2008

Så blev jag kepskommunist

Först hade jag inget. Sen skaffade jag en keps för att skydda mot solen. Sen tappade jag bort den. Då köpte jag en ny. En dag när jag undervisade, tramsade jag runt med draken och ramlade. Kepsen trillade av och sjönk. Då köpte jag en ny likadan. Sen fick jag en Bestkeps av Bruce och dagen efter hittade jag min första keps. Plötsligt hade jag tre kepsar, vilket är på tok för mycket för en kille som behöver kunna få in alla sina ägodelar inom flygbolagens maxvikt. Alltså gav jag min första keps till Shaun. Han blev glad och jag blev glad av att han blev glad. Bamse hade rätt: det är roligare att ge än att få. Och Bamse var/är väl kommunist? Nåväl, han kanske inte var kepskommunist, men den grenen kan vi väl se som en utvecklad, oblodig och ädlare form av kommunism?

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är väl inte en keps något produktionsmedel precis, men din gärning kan ju föra tankarna till de första kristna som levde i egendomsgemenskap. Men det var nog inte din tanke, snarare en smålustig tankekrumelur.
http://hagaborg.blogspot.com/

Johan Ekroth sa...

Eller sa fanns det ingen tanke alls ... jag ar ju kitesurfare :-)

Torkel Skoog sa...

Här ska du få se på riktig kommunism! http://moskvademokraterna.blogspot.com/
Jag hoppas att vi kommer att få en anmälningsblankett på posten ifrån dig! haha

Anonym sa...

Det är fan så mycket bättre att ta från de fattiga och ge till sigskjälv din äckliga kommunist!!!!


Flugornas Farmor