torsdag 10 januari 2008

Det bara hände sig för mig

Det är något speciellt med nybörjare. Ibland är det t.o.m. charmigt hur saker och ting bara kan hända … utan någon som helst erkänd egen påverkan. Igår släppte min elev både kajt och bräda. ”Chickenloopen måste vara trasig för den bara öppnade sig och flög iväg för mig.” Förklarade sig min elev efteråt.
Själv fick jag springa tillbaka till centret, pumpa lite extra luft i gummibåten och dra ner den till lagunen. I mitten av lagunen kom jag ikapp draken, men när jag skulle ta in linorna trasslade de in sig i propellern för mig. Jag hade absolut inget med saken att göra. Det var förmodligen något fel på linorna … eller propellern. Sen var det dags att bränna rakt motvind för att se om jag kunde hitta hans bräda. Det blåste hårt och choppet på lagunen var ovanligt stort, så några gånger höll båten på att blåsa över. Jag klarade mig genom att dra ner på gasen och kasta mig framåt, och sen fortsätta att långsamt kryssa upp mot vinden. Om jag nu hade blåst runt visste jag redan vad jag skulle säga: ”Båten måste vara felkonstruerad, den blåste runt helt av sig själv. Jag gjorde absolut ingenting.”

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

sjöbjörnen sa...

Hej Johan!
Man känner igen dina gamla tag i dina härliga inlägg! Jag har för första gången hittat till din dagbok och har redan fått mig några härliga skratt. Vi här hemma på ditt gamla statsjobb, njuter av att se att Du verkar må så bra. Vi saknar Dig måste jag medge, med ditt positiva sätt och din glada attityd. Själv sitter jag ett tag till på HKV, i regnet och Stockholms 4 grader plus. Ha det toppen och fortsätt köra hårt. Vi höres. Vem vet rätt vad det är kommer jag ned till dina breddgrader! Björn A