torsdag 3 januari 2008

Gott nytt 2008

Som posh kitesurfare ska man tydligen vakna upp hemma i Lightys soffa på nyårsdagen. Det blir liksom mer posh på det viset. Sen ska man gå och äta frukost på Black Velvet och förbanna alla hurtbullar som är ute och kajtar utan att vara det allra minsta bakis. Slutligen ska man hyra fyra superusla DVD-filmer och åter åka till Lightys soffa och hans hemmabiokoncept där man sover igenom samtliga filmer. Jag försökte fundera på om jag hade något nyårslöfte men kom fram till att här ska inte lovas något som inte kan hållas. Det är inte riktigt min stil. Men jag kommer antagligen att försöka ha så roligt som möjligt, uppleva så mycket som möjligt, träffa så många intressanta människor som möjligt, kajta så mycket som möjligt, fortsätta att utvecka Chohoo så mycket som möjligt och för att låta lite pretentiös: att följa mitt hjärta. Självklart önskar jag ju också er läsare ett kalasår. Hoppas det blir ett bra ett.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Posh vet jag inte, möjligtvis borgerlig...

Vill man gärna sammanställa med en utflykt i naturen, där var och en har med sig mat, som sedan bullas upp till gemensamt bästa. Det är emellertid inte så absolut nödvändigt att man skall hålla till ute i markerna utan ett knytkalas kan lika gärna anordnas hos någon av vännerna. Fattiga konstnärer och andra bohemer bruka ju sedan gammalt ordna sina fester på det sättet. En tar med sig en flaska vin, en annan en kyckling, en tredje potatis etc. etc. Ett sådant kalas kan bli mycket lyckat, och inte bara bohemer och med dem likställda utan även helt vanliga borgerliga individer kunna ordna till en sådan fest, speciellt då ungdomar. Man bör på förhand göra upp vad var och en skall ta med sig, så att inte hela sällskapet kommer med sillburkar och man sedan står där utan minsta tilltugg eller dryckjom.... //Konsten att uppträda - så går det till i vår tid (Lorentz Berg) anno 1941