torsdag 3 januari 2008

Kommandotycke

Ni som inte tycker om generaliseringar, fördomar och att dra folk och nationaliteter över en kam, ni kan sluta läsa på stört. Det gör förvisso inte jag heller normalt sett, men idag kände jag mig irriterad, sur och grinig. Dagens elever tog jag emot kort och tvärt. Under hela dagen undervisade jag på ett ganska barskt militäriskt sätt, med tydliga handfasta kommandon och ordrar. Men ju tvärare, barskare och mer kommandoorienterad jag var, desto gladare blev mina elever. Tillslut var de så glada att jag inte kunde låta bli att smila med dem. Ni som inte redan har gisssat att de var från Tyskland kan gissa på det nu. Eller finns det någon annan nationalitet med kommandotycke?

Andra bloggar om: , , , , , , href="http://bloggar.se/om/fördomar" rel="tag">fördomar, ,

Inga kommentarer: