måndag 21 januari 2008

Jobba, jobba, jobba

Jag får ofta frågan om jag är i Sydafrika på semester. Jag svarar alltid att det var flera år sedan jag hade semester senast. Men … när mitt första riktiga camp i Sydafrika var över och det var dags att skjutsa Katarina till Kapstaden, packades bilen även med en vågbräda och en liten drake. Vi åkte förbi Table View och såg gott om kajtar i luften, men när jag kom tillbaka efter att ha skjutsat Katarina till stan, blåste det för mycket och inte en enda kajt syntes till. Istället åkte jag hem till Bruce från Best för att planera ett gemensamt projekt – Mocambique. Nä, nä, inte heller här pratar vi semester. Som de iskalla och hänsynslösa affärsmän vi är handlar det förstås om prospektering och exploatering av naturreurser – vind, vågor, vita sandstränder, och kanske en och annan palm. Självklart tar vi med oss en hop kajtar och brädor, för vi planerar att jobba hårt.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: