fredag 11 januari 2008

Förlåt att jag ljög

När jag kom till centret såg jag att jag helt plötsligt hade en extra lektion på kvällen. Jag hade planerat att åka ner till Table View för att gå på Doodles med hela det Swedish Posse som är här nu, och sedan köra en downwinder längs hela stranden. Jag berättar att det inte går och Nicole lovar att hon ska lösa det under dagen.

Framåt fyratiden kommer jag tillbaka till centret. ”There’s your next student.” Ropar en av killarna.
Så jag går till Nicole och berättar att jag fortfarande inte kan ta lektionen och undrar hur vi ska lösa situationen. ”Just tell her there’s not enough wind.” Säger Nicole.
Med ett tjugotal kajtar som flyger bakom min elev går jag fram till henne och säger: ”Hi, I’m Johan, your instructor, unfortunatley the wind is really bad for teaching so we can’t do your lesson today. I’m sorry.”
”There’s not enough wind.” Fyller Nicole på bakom mig, medan jag fortfarande ser samma tjugotal kajtar i horisonten och känner mig lätt generad. Medan jag hör hon börjar berätta hur långt hon åkt, avlägsnar jag mig med en klump i magen. Jag avskyr att ljuga. Jag vill verkligen aldrig ljuga. Förlåt Alicia för att jag ljög. Fast som vanligt var det ju inte mitt fel. Det var ju Nicole som trasslade till det för mig och tvingade mig att ljuga. Det bara hände sig för mig.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: