fredag 25 januari 2008

... and nothing to see

Eftersom det har varit rätt mycket folk här det senaste, har det blivit rätt lite tid för mig själv. Men nu sitter jag helt ensam, i en nystädad lägenhet, med en take awaymiddag från SPAR och tänker ha en TV-kväll för mig själv. Jag börjar zappa mig fram genom 400 kanaler på DSTV. Men vad sjutton ska man titta på? En kille som provar på att jobba som biodlare på Discovery channel? En dokusåpa (reklam- och rekryteringsfilm) om några tjejer som är playboymodeller och har such a nice time hela tiden på ETV? Någon massmördare på Crimechannel? Oprah? En usel komedi om några tonåringar som hittar en grottmännniska? Fotboll, fotboll, fotboll? Musikvideor, musikvideor, musikvideor? Nyheter, nyheter, nyheter? Ytterligare en dokumentär om WW2 på History channel? Religiösa fanatiker på någon av de kristna kanalerna? Poker? Det är för mycket. Jag kan inte fokusera. Jag går och lägger mig istället.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: