fredag 11 januari 2008

Downwinder i Table View

Syftet med hela resan till Cape town var att också göra en downwinder längs stranden. Vi bokade hämtning av Downwind shuttle. De kom och hämtade oss utanför Doodles och körde oss upp till Sunset beach. Sen bar det av nedåt i vind. Jag hade nästan glömt bort hur kul det är att bränna på ordentligt i vågor. Ungefär halvvägs har Viktor stannat till. Inte bara Viktor för den delen. Hela stranden är helt stilla och alla stirrar åt samma håll, inklusive ett team av filmare och fotograf som står på stranden. Ute på vattnet flyger en Slingshotdrake runt i stora kotrollerade loopar. Bakom den laddar en linblond kille trick på trick med en stil och grace som man annars bara ser på film, men där är det ju klippt så det är svårt att se vilket flow Ruben Lenten har när han åker. Trots att Ruben är Ruben är det ändå roligare att kajta själv än att titta på andra som kajtar, så vi cruisar vidare och bränner vågorna hela vägen ner till Doodles. Sen tar vi bilen upp till Bestaffären för att lämna tillbaka våra demokajtar. I butiken träffar vi Shannon Best som höll sig till att filma idag. ”Hey dude, I got you on film toady. It looked really nice when you we’re cruisning down the waves, working the kite all the time.”
”Oh yeah?” Svarar jag.
”Yeah, it will come in a Bestfilm later.” Säger Shannon och får mig att känna mig lite som Ruben Lenten … och jag tycker nog att min kameraman är flera steg coolare än Rubens.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: